woensdag 23 maart 2011

waar zijn we mee bezig.

Eagle moet zijn naam leren en als hij die naam hoort snel komen. Ik ga sjorren met hem en hij heeft een riempje aan zijn halsbandje, dan ruil ik het speeltje met voer of ik zorg dat hij los laat door even de vinger tussen zijn tandjes te stoppen en hij laat dan los, Mister Blue, zijn broertje voor de niet bekenden, die houdt dan nog steviger vast maar Eagle laat dan los, dan sla ik het lijntje om een paaltje heen dat ik klaar heb gezet, hou hem even en ren dan weg en roep hem met zijn naam en beloon hem meteen met spel als hij bij me is. Vindt hij een leuk spel en hij leert heel snel te komen..
Een andere oefening is dat ik wacht tot hij een zit aanbiedt en dan geef ik hem vrij en speel met hem.
Ook heb ik met hem en mister blue het spel , ene keuze maken geoefend. Ik heb een handvol met voertjes en hij moet een gedrag aanbieden dat ik kan belonen, maar mag geen voer pakken uit mijn hand en later lag een stapeltje voer op de grond. Eagle deed het fantastisch, hij koos elke keer voor mij en de laatste keer liep hij langs 2 stapeltjes voer en koos voor mij.
is dat super of is dat super.

1 opmerking: